Funkční odkazy

Odkazy ve zprávách musí být pro příjemce funkční a prokliknutelné. Nesmí být ve zprávě zapsané v textové podobě.

Do zpráv vkládejte odkazy pouze živé a platné. Žádnému příjemci se nebude chtít odkaz kopírovat do prohlížeče, aby zjistil, kam ho chcete odkázat a zároveň ho odradí, když na odkazu nenalezne to, co mu slibujete. Dávejte si také pozor na to, jak odkazy umisťujete, aby je příjemce našel tam, kde je očekává.

61 % příjemců narazilo na to, že v e-mailu nebyl odkaz umístěn tam, kde to zkoušeli!

Jednou z klíčových výhod e-mailového marketingu je možnost získání přesných statistik a jejich následné vyhodnocení. Aby bylo možné tyto statistiky získat, je potřeba zajistit sledování odkazů umístěných v e-mailu. Před odesláním kampaně zkontrolujte jejich funkčnost – zda jsou správné, vedou opravdu tam, kam mají, a jestli je nastavené sledování funkční. Kvalitní e-mailingový nástroj vám toto sledování umožní sám – a to jak prostřednictvím interních sledovačů, tak i s využitím automatického vkládání UTM parametrů pro váš Google Analytics účet.

Jsou to právě data o reakcích uživatelů, co pro vás bude mít v budoucnu tu největší hodnotu. Umožní vám lépe poznat zájmy vašich příjemců, určit strategii vašich kampaní, ale i třeba pomoci při hledání optimálního designu vašich zpráv. Dejte příjemcům dostatečné možnosti interakce s vaší zprávou, ne jen strohé sdělení.

Nezapomínejte ani na uživatele mobilních telefonů. Tam nefunguje tzv. hover efekt (najedete myší nad místo, kde čekáte odkaz a pokud tam opravdu je, tak se šipečka změní v ručičku). Uživatel proto musí klikatelnou část poznat na první pohled. Zároveň myslete na to, že ovládá telefon prstem a tím pádem musí být klikací plocha dostatečně velká (doporučení je alespoň 44x44 bodů). Pokud máte vedle sebe v textu např. “Klikněte zde nebo zde”, tak je šance, že se netrefí.