Správná frekvence

Posílejte e-maily jen tehdy, když máte co říct. Frekvence zasílání zpráv by měla respektovat nejen zájmy odesílatele, ale především zájmy příjemce. Pokud příjemce nereaguje, omezte frekvenci.

Pravidelně sledujte, jak lidé reagují. Každý má někdy svůj den a každý příjemce je jiný. Řiďte se podle toho. Každému posílejte e-maily tak často, jak ho to bude bavit. Někomu 2x týdně, jinému jen 1x měsíčně. Základem je ale odesílání alespoň 1x za 3 měsíce - tím dokážete zjistit, když nějaká schránka přestane existovat a průběžně si tak čistíte svoji databázi. Frekvenci rozesílání upravte také podle životního cyklu zákazníka (kdy nakoupil, reklamoval atd.).

76 % příjemců chce dostávat newsletter jednou týdně nebo méně často!

Nesnažte se příjemce udusit pod návalem zpráv, které mu zasíláte. Neočekávejte, že když na včerejší zprávu nereagoval, že na ni zareaguje dnes, když mu ji pošlete znovu. Řada firem si škodí tím, že posílají e-mailingy jen kvůli tomu, “aby řeč nestála”. Nemáte aktuálně co sdělit? Tak počkejte, až budete mít něco zajímavého, a neriskujte, že kvůli zahlcení obsahově prázdnými zprávami o zákazníka zbytečně přijdete.

26 % příjemců se odhlašuje, protože dostává zprávy příliš často!

Než e-mail odešlete, zvažte, zda ho opravdu musíte posílat. Z vyhodnocení e-mailingů zjistíte, jak se příjemce při obdržení e-mailu zachoval. Podle toho se rozhodujte, zda posílat znovu. Nemá smysl někomu něco nutit a už vůbec ne e-mailem. Odhlášení je přece tak snadné. Zkuste k tomu přistupovat tak, že nechcete lidi otravovat. Chcete, aby se k vám vraceli.

Pokud příjemci přestanou otevírat e-maily, rychle zjistěte proč. Sledujte statistiky, testujte, pečujte o své příjemce, zkuste je reaktivovat. Nabídněte jim například slevu nebo připomeňte, že jste je už dlouho neviděli ve vašem e-shopu.

Pamatujte: nesbírejte e-maily “do foroty”, když jim teď nemáte co říct. E-mailové adresy stárnou a pokud jste je např. 2 roky sbírali s tím, že až bude vhodná doba, tak začnete posílat, tak můžete taky hned splakat nad výdělkem, protože kvalita takové databáze bude hodně špatná a už první rozesílkou si zničíte reputaci.