Jednoduché odhlášení

Příjemce musí mít jednoduchou možnost okamžitého odhlášení pomocí odkazu v e-mailové zprávě. Požadavek na odhlášení musí být okamžitě zpracován a příjemci již nesmí být odesílána žádná další obchodní sdělení.

Příjemce má ze zákona právo odhlásit se z odběru vašich zpráv. Nikdy odkaz pro odhlášení neschovávejte a nedělejte příjemci z odhlášení noční můru například tím, že se mu budete snažit odhlášení znemožnit dlouhým procesem a formuláři, které musí vyplňovat. Příjemce má na odhlášení ze zákona právo. Pokud to nebudete respektovat, ublížíte jen sami sobě.

63 % příjemců využije možnosti odhlášení, pokud o zprávy nemají zájem

Nenechte se zneklidnit tím, že se vám lidé z databáze odhlašují. Odhlášení je přirozenou reakcí příjemce, který již o zprávy nemá zájem. Berte to jako životní cyklus zákazníka. Nesnažte se jim to komplikovat. Odhlášení je vždy lepší, než když zprávu označí za spam. Když o vaše informace nebo nabídky nemá zájem, nenuťte mu je. Škodili byste sami sobě.

71 % příjemců označí zprávu za SPAM, pokud nemají snadnou možnost odhlášení!

V českém prostředí existují “chytráci”, kteří odkaz pro odhlášení upraví, aby byl v e-mailingu “neviditelný”. Třeba tak, že ho udělají nejmenší velikostí fontu nebo bílou barvou na bílém pozadí. Technicky tam je, ale pro uživatele prakticky ne. Podobné pokusy ovšem vedou k nedoručitelnosti zpráv. Pokud zjistíte, že se například někdo u vás ve firmě o podobný trik pokoušel, ihned přestaňte zprávy rozesílat. Zhoršujete reputaci sobě i e-mailovému nástroji, který používáte. Reputace se velmi těžko získává zpět.

Technicky je navíc nutné zpracovávat více možných způsobů odhlášení:

  • Kliknutí na odhlašovací odkaz v e-mailu.
  • Kliknutí na List-Unsubscribe odkaz v záhlaví (různí e-mailoví klienti mají tyto odkazy na různých místech, nejčastěji hned vedle odesilatele).
  • Kliknutí na SPAM (k tomu je nutné mít tzv. Feedback-Loop).
  • Odhlášení lidí, kteří mají trvale nedoručitelnou schránku.
  • Odhlášení lidí, kteří mají opakovaně dočasně nedostupnou schránku.
  • Ruční zpracování odpovědí na odeslané e-maily - když někdo jen odpoví, že už nemá o vaše nabídky zájem.
  • Synchronizace s dalšími systémy (např. Odmítnutí souhlasu na prodejně, změna preferencí na webu, apod.).

Nezapomínejte: Kdo má špatnou reputaci, nedoručuje, kdo nedoručuje, neprodává. Proto příjemcům nebraňte v jejich odhlášení.