Příjemce má pravdu

E-mail marketing je nástroj pro posílení vztahu se zákazníkem. O příjemce je potřeba pečovat a klást ho na první místo.

Zprávy, které příjemcům zasíláte, musí mít hodnotu pro příjemce a ne jen pro vás a vaše marketingové zájmy. Výhodou e-mailového marketingu je možnost získání obrovského množství statistik a jejich využití k cílení a personalizaci. Stačí tyto možnosti využít a můžete oslovit příjemce s obsahem, který je pro ně relevantní. Vždy a mnohonásobně se vám to vrátí!

Řada firem si dnes říká, že jim e-maily skvěle vydělávají, i když jim zareaguje jen jeden příjemce ze 100. Měly by se na to ale podívat z druhé strany. Vždyť 99 příjemců o jejich sdělení zájem nemělo. Jednou jim to adresáti prominou, dvakrát možná, ale s každým dalším e-mailem to budou považovat stále více za obtěžování.

Příjemci moc dobře vědí, co chtějí. Rozhodně to není tak, že čekají, až se objeví něco "úžasného". Největší chybou, které se marketéři dopouštějí, je právě nulový respekt k zájmům příjemce.

Když se pozorně podíváte na graf výše, zjistíte, že 70 % příjemců uvádí jako hlavní důvod k odhlášení nerelevantní obsah. Tvorba kvalitního obsahu, který bude vycházet z potřeb příjemce a nikoliv čistě zájmů marketéra, přináší nejen lepší obchodní výsledky, ale především vyšší spokojenost příjemců a jejich loajalitu.

Navíc tvorba kvalitního a personalizovaného obsahu může vést k zásadním úsporám nákladů. Relevantní kampaně totiž nemohou být pouze e-mailovou podobou letáků, ale musí se navrhnout s rozmyslem a připravit v podobě dobře čitelné na všech zařízeních. To sice představuje jednorázový náklad na přípravu šablon a logiky, ale následné používání těchto šablon je již téměř beznákladové. Úspory na přípravu grafických podkladů tak mohou jít do desetitisíců, mnohdy až statisíců.